۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

فهرست محتوا

چگونه سگ خود را طوری تربیت کنیم که واق واق کنه یا ساکت باشه؟

آموزش واق واق کردن به  سگتان می‌تواند سرگرم‌کننده و مفید باشد: این یک ترفند سرگرم‌کننده برای نشان دادن خانواده و دوستان است و همچنین می‌تواند مزاحمان را دفع کند. در حالی که واق بیش از حد می تواند یک مشکل بزرگ باشد، آموزش واق واق کردن و دستورات آرام با فداکاری و ثبات می تواند غریزه طبیعی سگ شما را تیز کند و به شما این امکان را می دهد که از واق واق کردن در صورت نیاز جلوگیری کنید.

مربیان و صاحبان سگ های مختلف تکنیک های متفاوتی دارند، اما روش های اساسی که در زیر توضیح داده شده است برای بسیاری از سگ ها کار می کند.

قبل از اینکه شروع کنید

برای شروع آموزش، به چند غذای کوچک و خوشمزه سگ یا اسباب بازی مورد علاقه سگ خود نیاز دارید. پاداش ها باید فوری و بسیار ارزشمند باشند. شما باید کاری کنید که این اقدام برای سگتان ارزشش را داشته باشد. خوراکی‌های کوچک جگر، تکه‌های مرغ یا خوراکی‌های آموزشی مشابه بهترین کاربرد را دارند.

همچنین به یک محرک واق واق  مانند زنگ در یا کسی که در را بکوبد نیاز دارید.

به سگ خود آموزش دهید که ساکت باشد

ایده خوبی است که با نشانه آرام شروع کنید و مطمئن شوید که سگ شما قبل از حرکت به نشانه آن را می داند. برخی دوست دارند برای شروع این دو نشانه را با هم آموزش دهند. این انتخاب شماست؛ این در مورد سطح راحتی، اعتماد به نفس و توانایی سگ در یادگیری است. از بهترین قضاوت خود استفاده کنید. سگ‌هایی که تمایل به «پارک‌ رفتن های بیش از حد» دارند، ممکن است لازم باشد ابتدا فرمان ساکت را یاد بگیرند.

یک کلمه ساده برای دستور ساکت انتخاب کنید. این کلمه نشانه باید به راحتی قابل یادآوری و استفاده مداوم باشد. انتخاب های خوب عبارتند از: « کافیه»، «آرام» و «سکوت».

موقعیتی ایجاد کنید که باعث واق سگ شما شود. بهترین روش این است که کسی زنگ در را بزند یا در را بکوبد. یا ممکن است بتوانید سگ خود را بسیار هیجان زده کنید تا باعث واق شود. گاهی اوقات دیدن سگ دیگری می تواند واق واق کند.

وقتی سگ شما واق واق می کند، با بررسی منبع (از پنجره یا در به بیرون نگاه کنید) به طور خلاصه آن را تأیید کنید. سپس، به سگ خود برگردید و توجه او را جلب کنید (ممکن است سعی کنید غذا یا اسباب بازی را بالا نگه دارید).

پس از توقف واق، اسباب بازی یا خوراکی را به سگ خود بدهید.

این مراحل را تکرار کنید و به تدریج قبل از دادن درمان، هر بار برای مدت کمی طولانی‌تر صبر کنید.

هنگامی که سگ شما چند بار ساکت ماند، کلمه نشانه ای را که انتخاب کرده اید اضافه کنید. در حالی که سگ شما واق واق می کند، فرمان آرام خود را با صدایی محکم، شنیدنی و شاداب در حالی که پاداش را نگه دارید، بگویید. وقتی واق متوقف شد به سگ خود جایزه بدهید.

نشانه «آرام» را مرتباً تمرین کنید. شما می توانید این کار را هر زمان که سگتان واق واق کرد انجام دهید، اما جلسات آموزشی را مختصر نگه دارید.

نکته

صبور و در عین حال سازگار باشید. برخی از سگ ها ممکن است هفته ها طول بکشد تا به این دستورات تسلط پیدا کنند.

چگونه سگ خود را برای واق زدن تربیت کنیم

هنگامی که سگ شما به نظر می رسد نشانه آرام را درک می کند، وقت آن است که به فرمان واق حرکت کنید. یک کلمه ساده برای دستور واق انتخاب کنید. این کلمه همچنین باید به راحتی قابل یادآوری باشد و به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرد، مانند “صحبت کردن”، “واق زدن” یا “حرف زدن”. شما می توانید کلمه یا عبارت کوتاه خود را بسازید، اما مطمئن شوید که خیلی شبیه کلمه نشانه دیگری یا نام سگ شما نباشد.

یک بار دیگر، سگ خود را وادار کنید تا به طور طبیعی واق واق کند.

همانطور که سگ شما واق واق میکند، کلمه نشانه خود را با صدایی واضح و شاداب بگویید.

سگ خود را ستایش کنید و به او غذا یا اسباب بازی بدهید.

فرآیند فرمان صحبت کردن را چندین بار تکرار کنید تا زمانی که سگ شما متوجه شود.

هنگامی که سگ شما دستورات صحبت کردن و سکوت را به طور جداگانه یاد گرفت، می توانید آنها را با هم استفاده کنید. از سگ خود بخواهید چند بار صحبت کند، سپس به او بگویید ساکت باشد.

نکات بیشتر برای آموزش سگ

آموزش فرمان صحبت فقط روی سگ هایی کار می کند که واق واق می کنند. اگر در حال تربیت یک توله سگ هستید، صبر کنید تا توانایی و میل به واق کردن پیدا کند. نژاد سگ Basenji واق واق نمی کند اما گاهی اوقات صدای خاصی می دهد.

آموزش کلیکر هنگام آموزش دستورات صحبت کردن و بی صدا نیز بسیار خوب عمل می کند.

برای اثبات مهارت های جدید سگ خود، این دستورات را در محیط های خارج از خانه در موقعیت های مختلف مانند پارک یا ماشین تمرین کنید.

petkav
petkav