۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

فهرست محتوا

چطور از آسیب زدن ادرار سگ به چمن حیاط خانه جلوگیری کنم؟

اگر صاحب سگی هستید که به داشتن یک چمن زیبا افتخار می کنید، نگاه کردن به حیاط خانه و دیدن علف های مرده جایی که سگ شما ادرار کرده می تواند خسته کننده باشه. ادرار سگ می تواند لکه های قهوه ای یا زرد ناخوشایندی از علف های مرده ایجاد کنه. برخی از صاحبان سگ معتقدند که این فقط بخشی از زندگی با سگ ها است، اما لازم نیست که اینطور باشه. اقداماتی وجود داره که می توانید برای جلوگیری از تخریب چمن توسط ادرار سگتان انجام دهید.

چرا ادرار سگ به علف آسیب می زند؟

دلیل اینکه ادرار به رنگ قهوه ای یا زرد در می آید به مواد شیمیایی مربوط می شود. درک اینکه چرا این اتفاق می افتد اولین قدم شما برای جلوگیری از آن و حفظ چمن زیبای خود است.

نیتروژن یکی از اجزای ضروری خاک سالمه ، اما غلظت بالای آن میتونه باعث از بین رفتن لکه های علف و زرد یا قهوه ای شدن آن بشه. ادرار به طور طبیعی غنی از نیتروژنه و غلظت بالای نیتروژن می تواند باعث سوختگی چمن بشه‌ کود چمن نیز حاوی نیتروژنه. غالباً علف های مرده توسط یک حلقه رشد سبز فوق العاده سرسبز احاطه شده که به دلیل اثرات بارورسازی غلظت های پایین نیتروژن رخ می دهد.

نمک ها و سایر ترکیبات موجود در ادرار سگ نیز ممکنه به آسیب علف کمک کنند. ادرار بسیار اسیدی یا قلیایی ممکنه PH خاک را تغییر دهد و بر روی چمن مناطقی از حیاط که سگ شما در آن ادرار می کند تأثیر نامطلوب بگذارد.

برخی افراد بر این باورند که ادرار سگ ماده بیشتر از ادرار سگ نر برای چمنزار مشکل ایجاد می کند. با این حال، ترکیب شیمیایی ادرار بین سگ های نر و ماده تفاوت چندانی ندارد. در واقع نحوه ادرار کردن سگ ها مقصر است. سگ‌های ماده می‌توانند آسیب بیشتری به علف‌ها وارد کنند، زیرا بیشتر آنها تمایل دارند در یک مکان چمباتمه بزنند و ادرار کنند. بسیاری از نرها یک پا را بلند می کنند و اجسام عمودی را در مکان های مختلف علامت گذاری می کنند. به عنوان مثال، هنگامی که یک سگ نر روی تنه درخت ادرار می کند، ممکنه فقط مقداری از آن به چمن بچکد و باعث آسیب شود. این کمتر از لکه های گرد آسیب دیده توسط گودال های ادراری قابل توجه است.

نحوه جلوگیری از آسیب چمن

چند راه برای جلوگیری از لکه های قهوه ای یا زرد روی چمن شما وجود دارد که ناشی از ادرار سگ است. اگرچه هیچ راه تضمینی برای پایان دادن به لکه های ادرار در حیاط وجود ندارد، می توانید اقداماتی را برای به حداقل رساندن آسیب انجام دهید.

سگ خود را آموزش دهید تا در یک ناحیه ادرار کند تا قسمت آسیب دیده چمن کاهش یابد. در صورت امکان، قسمتی از حیاط خود را حصار بکشید تا سگ شما فقط در آن قسمت برود. می توانید این نقطه را با گیاهانی مانند علف های بلند یا بوته های کم ارتفاع استتار کنید تا از سایر قسمت های حیاط کمتر دیده شود.

در ناحیه سگ خود یک پوشش زمینی مقاوم در برابر ادرار بکارید. یکی از گزینه های عالی برای این شبدر است. برخی از مردم با کاشت چاودار یا علف فسکیو نیز خوش شانس بوده اند که هر دوی آنها از علف معمولی چمن سخت تر هستند.

در قسمتی از حیاط که سگ شما ادرار می کند، محوطه سازی بدون گیاه و سگ پسند ایجاد کنید. یا این کار را در کل حیاط خود انجام دهید تا اهمیتی نداشته باشد که سگ شما کجا ادرار می کند. یک راه حل خوب مالچ  یا سنگ است. فقط مطمئن شوید که اندازه و بافت سنگ هایی که استفاده می کنید چیزی است که سگ شما از راه رفتن روی آن بدش نمی آید. لبه های تیز یا خشن ممکنه به پنجه های سگ شما آسیب برساند یا آنقدر ناراحت کننده باشد که نخواهد روی آن راه برود.

مصرف آب سگ خود را افزایش دهید. تغذیه با غذای مرطوب به جای خشک یک راه ساده برای انجام این کار است، اگرچه ممکنه تا حدودی گران باشد. به هر حال سگ ها باید آب زیادی مصرف کنند تا سلامتی خود را حفظ کنند و آب اضافی ممکن است ادرار سگ شما را به اندازه کافی رقیق کند تا نیتروژن را در زیر آستانه که در آن آسیب علف رخ می دهد کاهش دهد. البته، این رویکرد به احتمال زیاد به این معنیه که سگ شما باید بیشتر ادرار کند، اما مزایای آن ممکنه بیشتر از این ناراحتی باشد.

پس از ادرار کردن سگ، از شیلنگ باغچه استفاده کنید تا بلافاصله ناحیه مورد نظر را بشویید. سگ خود را تشویق کنید تا هر بار در ناحیه دیگری ادرار کند تا ادرار و آب آن پخش شود.

از آنجایی که سگ شما نیتروژن به چمن شما اضافه می کند، کودهای کم نیتروژن را تغییر دهید. مطمئن شوید که کود شما و هر ماده شیمیایی دیگری که در چمن و باغ خود استفاده می کنید برای حیوانات خانگی بی خطر است.

مکمل‌ها و محصولاتی مانند Dog Rocks برای کمک به سوختگی علف‌ها تبلیغ می‌شوند. با این حال، توجه داشته باشید که برخی از محصولات در صورتی می توانند خطرناک باشند که pH ادرار سگ را به میزان قابل توجهی تغییر دهند یا سایر اثرات منفی بر سلامتی داشته باشند. قبل از اینکه چیزی به رژیم غذایی سگ خود اضافه کنید، با دامپزشک خود صحبت کنید.

به خاطر داشته باشید که حیوانات دیگر ممکن است به حیاط شما دسترسی داشته باشند و ادرار آنها نیز می تواند باعث آسیب به چمن شود. یک حصار از هر سگی که در حال عبور است جلوگیری می کند، اما گربه ها و حیوانات وحشی مختلف را نمی توان به راحتی متوقف کرد. این ممکنه توضیح دهد که چرا بعد از اینکه همه چیز را با سگ خود امتحان کردید، همچنان لکه های قهوه ای یا زرد را در حیاط می بینید.

آبیاری روزانه می تواند این لکه ها را به حداقل برساند. برخی از افراد نیز ترجیح می دهند از یک بازدارنده مخصوص حیوانات استفاده کنند. اگر این کار را انجام می دهید، مطمئن شوید که برای سگ شما و سایر حیوانات بی خطر است. ایده این است که ضرر حیوانات را دفع کنیم، نه آسیب رساندن به آنها.

petkav
petkav