۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

فهرست محتوا

بهترین راه دور ریختن مدفوع سگ

قطعا برداشتن مدفوع سگتان کار سرگرم کننده ای نیست ولی تمیز کردن مدفوع سگتان یک کار ضروریه 

اگه تا حالا در مورد بهترین راه های دورانداختن مدفوع سگ سردرگم بودید،شما تنها نیستید

در اینجا نگاهی برای پیدا کردن رایج ترین گزینه ها برای دورانداختن مدفوع سگ تان  می اندازیم  گزینه هایی که بهترین انتخاب برای شما و محیط زیست هستند

خاک کردن

دفن مدفوع سگتان ممکنه ایده خوبی به نظر برسد، اما ممکنه از این که متوجه بشید این یکی از بدترین راه‌ها برای دفع زباله‌های سگتونه، متعجب شوید. همانطور که باشگاه سیرا(sierra club) توضیح میده، دفن مدفوع سگ میتونه هم خاک و هم منابع آب اطراف را آلوده کنه. 

مدفوع سگ میتونه حاوی پاتوژن های خطرناکی از جمله ژیاردیا، سالمونلا،ای کولی، انالیستوما، کریپتوسپوریدیوم و توکساکاراکنیس باشه.

این عوامل بیماری زا می توانند در خاک فرونشست کنند و به حوضچه ها، رودها، دریاچه ها، و دیگر منابع آبی و همچنین باغ هایی که میوه ها و سبزیجات را برای مصرف انسان رشد می دهند، ختم شوند

حتی دفن مدفوع سگ در حیاط خانه نیز ایده خوبی نیست. برخی از انگل ها و باکتری های مسری میتونن ماه ها یا حتی سال ها در خاک باقی بمانند و به طور بالقوه حیوانات خانگی یا حتی خانواده انسانی شما را آلوده کنند.

انداختن داخل سطل زباله

ساده ترین راه برای دفع مدفوع سگ خود انداختن آن در یک کیسه و پرتاب آن  در سطل زباله است.

انداختن مدفوع به زباله دانی ممکنه به نظر برسه برای محیط زیست بده، اما این در واقع یک گزینه بسیار خوبیه.

 همیشه یک کیسه مدفوع همراه خود داشته باشید

به یاد داشته باشید، هرگز کیسه های پر و گره دار خود را در پیاده رو رها نکنید. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که دیگران آنها را برای شما جمع کنند. مدفوع سگ خود را همیشه با خود ببرید تا در خانه دور بریزید یا کیسه را در سطل زباله بگذارید.

اگر فکر همه آن کیسه های پلاستیکی مدفوع که به محل دفن زباله می روند شما را عصبانی می کنه، یک راه آسان برای دوستدار محیط زیست در هنگام انداختن مدفوع سگ خود در سطل زباله وجود داره.

فروشگاه‌های حیوانات خانگی و خرده‌فروشان آنلاین جایگزین‌هایی برای کیسه‌های پلاستیکی، از جمله کیسه‌های قابل شستشو و کیسه‌های زیست تخریب‌پذیر/کود‌پذیر ارائه می‌دهند.

کیسه‌های مدفوع قابل شستشو از مواد خاصی ساخته شده‌اند که در آب بسیار نرم می‌شوند. این کیسه‌ها باید به راحتی حل شوند، اما برخی از مارک‌ها بهتر از سایرین حل می‌شوند و اگه به سرعت خراب نشوند می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم‌های لوله‌کشی شوند. 

کیسه‌های مدفوع زیست تخریب‌پذیر برای کود سازی استفاده می‌شوند. برخلاف تصور عمومی، کیسه‌های مدفوع زیست تخریب‌پذیر در محیط دفن زباله تجزیه نمی‌شوند. این به این دلیله که کیسه‌های زیست تخریب‌پذیر به اکسیژن نیاز دارند تا تجزیه شوند.

یک کیسه زیست تخریب پذیر در محل دفن زباله درست مانند یک کیسه پلاستیکی دست نخورده باقی می ماند 

با این حال، حتی اگر کیسه‌های مدفوع زیست تخریب‌پذیر یا کیسه‌های قابل کمپوست را در سطل زباله بیندازید، باز هم گزینه‌ای سبزتر از استفاده از کیسه‌های پلاستیکی نفتی هستند زیرا کیسه‌هایی که قرار است تجزیه شوند از مواد گیاهی ساخته شده‌اند.

فلاش کردن

ممکنه بتوانید مدفوع سگ خود را بشویید، اما دستورالعمل های جامعه خود را در این مورد بررسی کنید. اما اگه در نظر داشته باشید که چگونه مدفوع را از روی زمین بردارید و به توالت خود منتقل کنید، این روش ممکنه کمی سخت باشد.

کیسه‌های مدفوع محلول در آب که به‌عنوان قابل شستشو به بازار عرضه می‌شوند، می‌توانند به این کار کمک کنند، اما با احتیاط از آنها استفاده کنید. مانند دستمال‌های شستشو برای انسان، اگر کیسه به سرعت حل نشود، کیسه‌های سگ قابل شستشو می‌توانند به گرفتگی و سایر مشکلات لوله‌کشی کمک کنند.

کود کردن

هنگام دفع فضولات سگ، احتمالاً بهترین گزینه برای محیط زیست، کمپوست کردنه، که روشی ویژه برای مهار مدفوع و کمک به تجزیه آن به طوری که عوامل بیماری زا مضر از بین بروند. مدفوع سگ کود شده را می توان مانند کود ها دیگر به خاک باغ خود اضافه کرد و با یک احتیاط استفاده کرد – فقط باید برای باغ های زینتی استفاده شود، هرگز برای باغ های غذایی که میوه و سبزیجات تولید می کنند استفاده نکنید

petkav
petkav