۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

فهرست محتوا

راه حل هایی برای پیدا کردن گربه گم شده

اگه صاحب یک گربه در فضای باز و سرپوشیده هستید، ممکنه با موقعیتی مواجه بشید که در آن گربه شما به طور ناگهانی گم بشه.حتی گربه هایی که فقط در داخل خانه هستند ممکنه به طور غیرمنتظره ای از در خارج شوند. با این حال، به احتمال زیاد گربه شما خیلی دور نرفته. گربه‌ها بسیار قلمرویی هستند (حتی گربه‌های عقیم‌شده)، بنابراین مکان‌های نزدیک را به‌دقت جستجو کنید تا مکان‌های مناسبی برای اختفا پیدا کنید.

برای یافتن گربه خود، دلایل احتمالی غیبت او را در نظر بگیرید. این زمان برای کنار گذاشتن احساسات و ارزیابی احتمالات، با یک اقدام مناسب برای هر یک است.

مداخله انسانی

این احتمال وجود داره که گربه شما قربانی یکی از سناریوهای زیر شده باشه:

توسط Animal Control برداشته شده

توسط یکی دیگر از دوستداران گربه که فکر می کند گربه شما “گم شده”  است.

“نجات” توسط شخصی که فکر می کند گربه شما رها شده است، نادیده گرفته شده یا ولگرد است

ربوده شده برای سود توسط “گربه دزدان” حرفه ای

ربوده شدن توسط دیگران برای مقاصد غیرانسانی 

توسط همسایه ای که از گربه متنفره به دام افتاده و “دور” شده 

“ربوده شدن” تصادفی (گربه در یک وسیله نقلیه پنهان می شود؛ از منطقه رانده می شود)

استراتژی خود را برنامه ریزی کنید

با در نظر گرفتن این ملاحظات، می‌توانید استراتژی خود را برای بازیابی گربه‌تان در صورتی که هنوز زنده است، برنامه‌ریزی کنید یا اگه مشخص شد که گربه زنده نیست، آن را ببندید. زمان بسیار مهمه، و ممکنه لازم باشه همه اقدامات زیر را انجام دهید:

ابتدا حیاط خود را بررسی کنید: گربه هایی که به صورت مخفیانه بیرون می روند معمولاً در نزدیکی حیاط خود می مانند یا زیر پایه ها و بوته ها پنهان می شوند.

از یک مانیتور کودک در ایوان خود استفاده کنید: یک کاسه غذا را با یک مانیتور الکترونیکی کودک یا سایر سیستم های مانیتورینگ خانه که روی کاسه قرار دارد، بگذارید.

بروشورهایی با تصاویر گربه خود ایجاد کنید: یک جایزه ارائه دهید و آگهی ها را خانه به خانه در حداقل شعاع سه بلوک توزیع کنید. علاوه بر این، بروشور را در ویترین فروشگاه ها و روی تیرهای تلفن قرار دهید.

به افسر کنترل حیوانات هشدار دهید: به آنها یک بروشور بدهید و از آنها بخواهید که مراقب گربه شما چه مرده چه زنده باشند.

با دامپزشکان محلی تماس بگیرید: ممکنه یک فرشته نگهبان گربه شما را با جراحات به کلینیک برده باشد. از دامپزشکان بپرسید که آیا می توانید بروشور را به کلینیک آنها ارسال کنید.

از پناهگاه حیوانات محلی خود دیدن کنید: یک بروشور بگذارید و بپرسید که آیا گربه ای که شرح داده شده را آورده اند، زنده یا مرده.

تبلیغات: اکثر روزنامه‌های محلی و راهنمای خرید، آگهی‌های «گمشده و پیدا شده» را رایگان می‌دهند. همچنین، فهرست روزنامه را برای “گربه های پیدا شده” بررسی کنید.

پست کردن به صفحات اینترنت گمشده/پیدا شده محلی و رسانه های اجتماعی: برخی از جوامع از وب سایت هایی حمایت می کنند که به طور خاص برای حیوانات خانگی گم شده یا گم شده طراحی شده اند.

با سازمان‌های امداد و نجات محلی تماس بگیرید: برای بازدید از خانه‌های پرورش‌دهی که ممکنه اخیراً گربه‌ای را که شرح آن را دیدند، اجازه بگیرید.

استخدام کارآگاه حیوانات خانگی: کارآگاه حیوانات خانگی را انتخاب کنید که برای ردیابی حیوانات گمشده با استفاده از فناوری آموزش دیده است.

اهمیت شناسایی

اگر گربه شما شناسایی مناسب داشته باشد، احتمال اینکه به شما بازگردانده شود بیشتر است. اگر گربه شما قلاده ببندد وتگ بزند، اکثر مردم اگر فکر کنند گم شده است او را به شما باز می گردانند. با میکروتراشه و/یا خالکوبی گوش، بسیاری از دامپزشکان و پناهگاه های حیوانات می توانند به شما اطلاع دهند، حتی اگر یقه/برچسب ها برداشته شده باشند. خالکوبی‌های گوش که در زمان عقیم‌سازی انجام شده‌اند می‌توانند نشان‌دهنده این باشد که گربه شما مراقبت‌های پیشگیرانه قبلی داشته است و ممکنه خانه داشته باشد.

در ارائه پاداش احتیاط کنید

داستان‌های غم‌انگیزی درباره اخاذی‌های بی‌رحمی گفته شده است که با این فرض که حیوانات خانگی خود را “پیدا کرده‌اند” از صاحبان حیوانات خانگی غمگین جوایز نقدی زیادی دریافت کردند. اگر با جایزه تبلیغ می کنید، یک یا دو مشخصات مربوط به گربه خود را حذف کنید (مثلاً او یک سبیل سیاه، یک انگشت سفید پا دارد، و غیره) خودتان را در معرض امیدهای واهی قرار ندهید، و به هیچ وجه این کار را نکنید. تا زمانی که گربه‌تان را نبینید، جایزه ندهید.

درگیر شوید و همسایگان خود را درگیر کنید

همسایه‌های شما می‌توانند به‌عنوان مجموعه‌ای دیگر از چشم‌ها برای مواظب گربه گمشده‌تان باشند. اگر گربه شما گم شده است به آنها اطلاع دهید و آنها را در مورد اینکه آیا گربه شما پیدا شده است یا اینکه جستجو ادامه دارد به روز کنید. برای همسایه بودن وقت بگذارید و مراقب گربه‌های همسایه‌هایتان باشید، اگر نگران مکانشان هستند.

گربه خود را در داخل خانه نگه دارید

اگرچه گربه‌های داخل خانه گاهی اوقات بیرون می‌لغزند، اما به ندرت دورتر می‌روند و معمولاً قبل از اینکه آسیب ببینند، می‌توانند به راحتی به داخل خانه بازگردند. ناگفته نماند که گربه درون گربه ایمن تر است.

امیدواریم این نکات به موفقیت شما کمک کند. به یاد داشته باشید، گم شدن برای گربه های سرکش ما نیز به اندازه ما ترسناک است.

petkav
petkav