۲۵ تیر ۱۴۰۱
گربه سیامی یکی از قدیمی‌ترین نژادهای گربه در دنیاست که به خاطر ظاهر خاص و منحصر به فردش معروفه. رنگ بدن روشن و لکه‌های تیره تو صورت، دست و پاها و دم‌ها بازرترین ویژگی ظاهری این گربه است؛ ولی این گربه از نظر شخصیتی و رفتاری هم خیلی خاص و استثنائیه و از خیلی جهات با بقیه گربه‌ها فرق داره...

فهرست محتوا

گربه سیامی؛ زیبا، خاص و عجیب!

گربه سیامی یکی از قدیمی‌ترین نژادهای گربه در دنیاست که به خاطر ظاهر خاص و منحصر به فردش معروفه. رنگ بدن روشن و لکه‌های تیره تو صورت، دست و پاها و دم‌ها بازرترین ویژگی ظاهری این گربه است؛ ولی این گربه از نظر شخصیتی و رفتاری هم خیلی خاص و استثنائیه و از خیلی جهات با بقیه گربه‌ها فرق داره.

نژاد سیامی که به گربه بالماسکه هم معروفه، یکی از محبوب‌ترین گربه‌های خانگیه و زندگی باهاش واقعا لذتبخشه؛ ولی به دلایلی که در ادامه می‌گیم برای هرکسی مناسب نیست!

اگه شما هم عاشق ظاهر زیبا و چشم‌های آبی و نافذ این گربه شدید قبلش این مقاله رو بخونید تا با ویژگی‌های رفتاری و نحوه نگهداری از سیامی‌ها آشنا بشین. بعد می‌تونین بهتر تصمیم بگیرین که آیا این گربه برای شما مناسب هست یا نه. خیالت راحت ما این راهو بلدیم و در این مقاله، پت پرس قراره که باید و نباید های نگهداری و تربیت گربه نژآد سیامی رو براتون بگه و البته توضیحات کامل در مورد تاریخچه این نژاد و کلی چیزهای دیگه. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه گربه Siamese ؛ نژاد قدیمی و اشرافی!

زمان دقیق پیدایش و خانگی شدن این نژاد گربه دقیقا مشخص نیست. اما در یک دست نوشته تاریخی تایلندی مربوط به قرن ۱۴ میلادی در مورد گربه‌ای با مشخصات سیامی نوشته شده و به همین دلیل هم اکثرا معتقدن که این گربه اولین بار حوالی همین زمان در تایلند به وجود اومده.

به این ترتیب، گربه سیامی یکی از قدیمی‌ترین نژادهای گربه خانگی در دنیا محسوب می‌شه.

گربه‌های نژاد بالماسکه صدها سال پیش به خاطر ظاهر خاص و باشکوه و زیبایی که داشتن توسط خاندان سلطنتی نگهداری می‌شدن. در واقع، اعضای خانواده سلطنتی معتقد بودن که وقتی یه فرد سلطنتی فوت میکنه روحش داخل کالبد این گربه میره؛ به همین دلیل گربه به معابد و زیارتگاه‌ها برده می‌شد و تا آخر عمرش به عنوان یه موجود مقدس نگهداری می‌شد.

Rasaman
Rasaman