۹ اسفند ۱۴۰۱
هنگامی که شما تصمیم می گیرید به توله سگ خود با غذای خانگی غذا بدهید، مطمئن شوید که زمان کافی برای تهیه غذا به درستی و به طور منظم دارید.قبل از شروع به تغذیه سگ خود با یک رژیم غذایی خانگی مناسب، باید چیزهای زیادی بدانید.

فهرست محتوا

تهیه غذای خانگی برای توله سگ ها

غذای خانگی توله سگ ها می تواند کمی در هزینه شما صرفه جویی کند و به شما این امکان را می دهد که رژیم غذایی متناسب با نیاز توله سگ خود به طور سفارشی طراحی کنید. همه توله‌های در حال رشد به تغذیه مناسب نیاز دارند.یک کار درست آن است که غذای مخصوص از بیرون و پت شاپ ها برایشان تهیه کنید که در آنها همه مواد مغذی مورد نیازشان اندازه گیری شده است و می توانند مصرف کنند ولی بعضی از صاحبین ترجیح می دهند که در خانه غذای سگشان را آماده کنند.با این حال، انتخاب رژیم غذایی مناسب برای توله سگ شما می‌تواند یک کار طاقت فرسا باشد.

هنگامی که شما تصمیم می گیرید به توله سگ خود با غذای خانگی غذا بدهید، مطمئن شوید که زمان کافی برای تهیه غذا به درستی و به طور منظم دارید.قبل از شروع به تغذیه سگ خود با یک رژیم غذایی خانگی مناسب، باید چیزهای زیادی بدانید.

آیا غذای خانگی برای توله سگ ها سالم است؟

سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها نیاز به کالری خاصی دارند و برای سالم ماندن به ویتامین‌ها و مواد معدنی مشخص نیاز دارند.توله سگ ها حتی نیازهای خاص تری دارند تا بتوانند با سرعت مناسب رشد کنند.غذایی که به توله سگ خود می دهید باید کامل و متعادل باشد. همچنین باید برای رشد توله سگتان طراحی شود.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که صاحبان حیوانات خانگی هنگام تصمیم به آماده سازی رژیم‌های غذایی آماده در خانه مرتکب می‌شوند، پیروی نکردن از دستور العمل‌های درست (یا اصلاً پیروی نکردن یک دستور غذا) است.تهیه رژیم غذایی مناسب برای توله سگ فقط به معنای دریافت تعداد کالری کافی نیست. غذایی که در خانه آماده می کنید باید تعادل مناسبی از پروتئین، چربی و کالری برای یک توله سگ در حال رشد داشته باشد.رژیم غذایی همچنین باید حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی باشد.

هنگامی که شروع به تهیه یک رژیم غذایی خانگی می کنید، مطمئن شوید که توله سگ شما هر آن چیز که برای سالم ماندن و رشد نیار دارد دریافت می کند .بهترین راه برای انجام این کار مشورت با دامپزشک است.

با همکاری دامپزشک، می توانید رژیمی طراحی کنید که تمام نیازهای غذایی توله سگ شما را برآورده کند

طرز تهیه غذای خانگی توله سگ ها

به طور کلی، توله سگ ها حدود دو برابر بیشتر از همتایان بالغ خود به کالری در روز نیاز دارند.یک توله سگ ۱۰ پوندی که انتظار می رود در بزرگسالی ۳۳ پوند وزن داشته باشد، باید حدود ۹۹۰ کالری در روز بخورد.علاوه بر این، توله سگ ها نسبت به سگ های بالغ به پروتئین، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نیاز دارند.

رژیم غذایی توله سگ خانگی باید دارای تعادل مناسبی از:

  • پروتئین، مانند مرغ، بوقلمون، ماهی، گوشت گاو بدون چربی
  • کربوهیدرات ها مانند برنج، ماکارونی، سیب زمینی
  • سبزیجات، مانند نخود، لوبیا سبز، هویج
  • چربی، اغلب به شکل روغن نباتی
  • مکمل های ویتامین و مواد معدنی (خریداری شده از یک شرکت معتبر)

هنگامی که یک دستور غذا را انتخاب کردید، وقت آن است که آن را برای سگ خود آماده کنید.بسیاری از صاحبان، برنامه منظمی را تنظیم می کنند و زمانی را به صورت هفتگی یا ماهانه برای تهیه و تقسیم رژیم اختصاص می دهند.غذا را می توان به صورت فله ای تهیه کرد و در ظروف تقسیم کرد (یک ظرف در هر وعده آن را فوق العاده آسان می کند).می‌توانید وعده‌های غذایی را به مدت چند ماه در فریزر یا حدود ۵ روز در یخچال نگهداری کنید.

بهتر است هر هفته یا دو هفته توله سگ خود را وزن کنید تا مطمئن شوید که مقدار مناسب کالری را تغذیه می کنید.

رژیم غذایی پخته در مقابل خام برای توله سگ ها

شکی نیست که رژیم غذایی خانگی برای توله سگ ها می تواند سالم باشد، اما در مورد غذای خام چطور؟ در مورد غذای خام برای سگ‌ها بحث‌های زیادی وجود دارد.AVMA و سایر آژانس ها در مورد خطرات پاتوژن های خطرناک در غذای خام حیوانات خانگی هشدار می دهند.برخی دیگر از کارشناسان فواید بالقوه غذای خام را برای سگ های بالغ سالم می بینند.مانند کودکان، حیوانات جوان ممکن است سیستم ایمنی برای مبارزه با عوامل بیماری زا موجود در غذای خام را نداشته باشند.

اگر احساس می‌کنید که می‌توانید با خیال راحت غذای خام را کنترل کنید و می‌خواهید خطرات آن را بپذیرید، با دامپزشک خود در مورد انتقال رژیم غذایی به رژیم غذای خام هنگامی که توله سگتان بزرگتر شد صحبت کنید.در ابتدا، ممکن است ترکیبی از غذاهای پخته و خام را انتخاب کنید تا ببینید چگونه کار می کند.

رژیم های خام هرگز نباید به سگ هایی که با انسان های نقص ایمنی در تماس هستند داده شود. علاوه بر این، رژیم‌های غذایی خام برای سگ‌هایی که مشکلات سیستم ایمنی دارند توصیه نمی‌شود.

petkav
petkav